اخبار کنفرانسها و ژورنالها (6,197)

  • قطعنامه همایش منطقه ای کارون و زاینده رود

    قطعنامه همایش منطقه ای کارون و زاینده رود

    قطعنامه پایانی اولین همایش منطقه ای بهره برداری بهینه از منابع آب حوضه های کارون و زاینده رود

     

    در سالی که توسط مقام معظم رهبری بنام مبارک پیامبر اعظم (ص) مزین گردیده و در راستای اجرای سند چشم انداز توسعه بیست ساله کشور اولین همایش منطقه ای بهره برداری بهینه از منابع آب حوضه های کارون و زاینده رود در تاریخ 14 و 15 شهریور ماه 1385 در دانشگاه شهرکرد برگزار گردید. شرکت کنندگان در این همایش ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص محورهای همایش و با توجه به مجموعه مقالات ارائه شده اعلام می دارند:
    1) حفاظت آب و خاک: با توجه به اهمیت حفاظت آب و خاک در حوضه های آبخیز کارون و زاینده رود انجام اقدامات مؤثر آبخیزداری بمنظور حفظ منابع آب و خاک، کاهش مهاجرت روستائیان، افزایش اشتغال و درآمد برای ساکنین و توسعه کشاورزی و باغات مورد تاکید قرار گرفت. همچنین شرکت کنندگان توجه ویژه به اقداماتی که تضمین کننده دوام و استحصال آب از حوضه های فوق برای نسل حاضر و آینده باشند، خواستار شدند. در همین ارتباط با توجه به اینکه تأمین مالی پروژه های آبخیزداری یکی از چالشهای مهم این بخش می باشد، شرکت کنندگان همایش پیشنهاد می نمایند برای رفع این معضل سرمایه گذاری لازم و مناسب برای اجرای پروژه های حفاظت آب و خاک و آبخیزداری بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
    2) طرحهای انتقال آب بین حوضه ای: جلسات بحث و مقالات ارائه شده در همایش نشان داد که ملاحظات انتقال آب بین حوضه‌ای به لحاظ مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به عنوان حساسترین و مهمترین موضوع آب حوضه های کارون و زاینده رود مطرح است و بدین جهت لازم است به منظور پیشگیری از تبعات اجتماعی آتی در حوضه مبدأ، در مورد اجرای اینگونه طرحها و بویژه طرحهای در دست مطالعه بهشت آباد و سولگان تجدید نظر جدی به عمل آید.

    3) بهینه سازی مصرف آب: با توجه به روند تغییرات اقلیم و بروز خشکسـالی و کمبود منابع آب در کشور، بهره برداری بهینه از منابع آب و صرفه جوئی در تمام بخش های مصرف آب اعم از شرب، کشاورزی، صنعت، خدمات و همچنین استفاده از روش های نوین آبیاری از اهمیت بالائی برخوردار بوده و به لحاظ آنکه تا امروز سهم بزرگی از بودجه های عمرانی بخش کشاورزی صرف عرضة آب شده و کمتر مقولة تقاضای آب مدیریت شده است، شرکت کنندگان در این همایش تأکید می نمایند مدیران و اربابان تصمیم، به خصوص مسئولان بلندپایه کشوری و منطقه ای، تقاضای بخش آب را بیش از پیش مدیریت نمایند.
    4) حفاظت از منابع آب زیرزمینی: نتایج مقالات ارائه شده در همایش نشان می دهد که علی رغم منابع آب سطحی زیادی که از حوضه آبخیز کارون شمالی خارج می شود، متأسفانه 80% آب مصرفی بخش کشاورزی، شرب و صنعت این حوضه از منابع آب زیرزمینی تأمین می گردد که این موضوع موجب افت شدید سفره های آب زیرزمینی در دشت های بزرگ این حوضه گردیده است. لذا شایسته است با عنایت ویژه در این بخش و تخصیص آب از منابع سطحی در جهت توسعه اقتصادی منطقه، موجبات برقراری توازن برداشت از منابع سطحی و زیرزمینی را فراهم نماید. در این رابطه مطالعه و اجرای طرحهای تغذیه مصنوعی در دشتهایی از حوضه که هم اکنون دارای وضعیت مناسبی نمی باشند، به عنوان راهکار علمی و عملی برگشت آبخوانها به وضعیت اولیة خود، مورد تأکید قرار می گیرد.
    5) ملاحظات زیست محیطی: شرکت کنندگان در راستای حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی منابع آب رودخانه های کارون بزرگ و زاینده رود، اعمال مدیریت بهینه کیفی منابع آب و نظارت و کنترل بیشتر بر منابع آلوده کننده را ضروری دانسته و استفاده از مدلهــای جامع و پیشرفته کامپیوتری و آخرین تکنولوژی نرم افزاری را برای تحقق این هدف توصیه نمودند.
    6) ضرورت توسعه منابع آب مناطق بالادست: با توجه به اینکه سرمنشأ اصلی رودخانه های مهم کارون و زاینده رود در استــان چهارمحــال و بختیاری است لذا این استان از نظر منابع آب جایگاه و اهمیت ویژه ای دارد، ولی مطالعات انجام گرفته نشان می دهد حدود 70 درصد از اراضی مستعد این استان بایر و بلا استفاده است و متأسفانه در سالهای گذشته وفور منابع آب این استان، کمترین تأثیری در توسعه اقتصادی و رفع فقر از چهره آن نداشته است لذا انتظار دارد برنامه ریزان بخش آب کشور با توجه به نقش محوری منابع آب در توسعه منطقه ای به این امر توجه ویژه مبذول نمایند.
    7) توسعه صنعت آب بسته بندی: با وجود منابع آب فراوان و با کیفیت عالی در مناطق بالادست حوضه های کارون و زاینده رود و با توجه به افزایش روزافزون نیاز آب آشامیدنی و گسترش فرهنگ استفاده از آب بسته بندی، پیشنهاد گردید توسعه صنعت بسته بندی آب که بالاترین ارزش افزوده را دارد در این مناطق به عنوان برنامه های اولویت دار مد نظر قرارگیرد.

    در پایان شرکت کنندگان از برگزاری چنین همایشی با محوریت آب تشکر کرده و امیدوارند نتایج حاصل از این همایش بتواند بخشی از مشکلات این دو حوضه آبخیز مهم را مرتفع نماید. همچنین از برگزارکنندگان این همایش و حمایت کنندگان آن، بویژه مسئولان استان چهارمحال و بختیاری تشکر و قدردانی می نمایند.

     

    شرکت کنندگان دراولین همایش منطقه ای بهره برداری بهینه از منابع آب حوضه های کارون و زاینده رود
    14 و 15 شهریور 1385، دانشگاه شهرکرد

    21 شهریور 1385
  • اولین همایش مهندسی مسیلها

    اولین همایش مهندسی مسیلها

    شهرداری مشهد در راستای برنامه 5 ساله و چشم انداز 20 ساله و با توجه به در اختیار گرفتن مسیلهای سطح شهر و همچنین اهمیت و جایگاه مسیلها به عنوان یکی از مظاهر طبیعت در نظر دارد اولین همایش مهندسی مسیلها را در جهت شناساندن جایگاه واقعی مسیلها و بهره گیری از تجارب ارزنده کلیه صاحب نظران در جهت ساماندهی و مهندسی مسیلها برگزار کند. لذا از کلیه اساتید، دانشجویان ، مدیران و کارشناسان دستگاههای دولتی ، شرکتهای مشاور و پیمانکاران و کلیه علاقمندان به این مقوله دعوت به عمل می آورد که خلاصه مقالات خود را با محورهای زیر حداکثر تا تاریخ 30 آبان 1385 به آدرس دبیرخانه همایش ارسال نمایند. تاریخ برگزاری همایش نهم و دهم اسفند ماه خواهد بود.

    محورهای همایش

    • فلسفه وجودی واهمیت وجایگاه مسیلها درشهر

    • مسائل زیست محیطی درمسیلها

    • هیدرولوژی وزیباسازی مسیلها

    • محیط انسانی واجتماعی مسیلها ( اقلیم مسیلها)

    • محیط گیاهی وفضای سبز حریم مسیلها

    • جاذبه های اقتصادی– تفریحی وتوریستی حاشیه مسیلها

    • سیل گیری درشهرها وارائه راهکارهای اجرایی

    • چالشهای موجود دررابطه باحفظ حریم وبستر مسیلها

    • مسیلها ازمنظر شهرسازی وبرنامه ریزی شهری

    • تجارب جهانی درزمینه ساماندهی مسیلها

    جهت ارسال مقاله و ثبت نام در همایش و کسب اطلاعات بیشتر به سایت همایش مراجعه نمایید.

    21 شهریور 1385
  • اولین همایش تخصصی محیط زیست

    اولین همایش تخصصی محیط زیست

    اولین همایش و نمایشگاه تخصصی مهندسی محیط زیست به منظور به وجود آوردن فضایی مناسب جهت بحث و تبادل نظر کلیه متخصصین، دست اندرکاران و مدیران مرتبط با محیط زیست، اول و دوم اسفند 1385 توسط دانشگاه تهران، وزارت صنایع و معادن و سازمان حفاظت محیط زیست برگزار میگردد. در این همایش سعی شده تا کلیه موضوعات مرتبط با مهندسی محیط زیست پوشش داده شود. موضوعات تعیین شده برای این همایش عبارتند از: آب، فاضلاب، خاک، پسماند و هوا.

                 ®

    سیویلیکا   به عنوان حامی برگزاری این کنفرانس، به کلیه ارائه کنندگان مقاله در این کنفرانس، کارت هدیه عضویت در سایت را تقدیم مینماید. برای ثبت نام و شرکت در کنفرانس و کارگاههای آموزشی آن به آدرس www.CELCO.ir مراجعه نمایید.

    14 شهریور 1385
  • کنفرانس ملی توسعه نظام پیمانکاری

    کنفرانس ملی توسعه نظام پیمانکاری

     

    دومین کنفرانس ملی توسعه نظام پیمانکاری در ساختار صنعتی کشور با همکاری مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف و شورای هماهنگی تشکلهای مهندسی، صنفی و حرفه‌ای کشور، بهمن ماه 85 در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد. شایان ذکر است نخستین کنفرانس، با حضور بیش از 1500 تن از مدیران، شرکت‌های کارفرما، پیمانکار، مشاور و مسوولین دولت و دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان مجلس و صاحبنظران صنایع کشور، بهمن ماه 84 برگزار گردید.
    جهت اطلاع بیشتر دست‌اندرکاران صنایع کشور، بخش‌های مختلف کنفرانسو نیز عناوین محورهای مورد بحث در دومین کنفرانس در ذیل آمده است:

     

    برنامه های کنفرانس (4 بخش):

    1. سالن مقالات و سخنرانی‌ها

    2. سالن پانل‌های تخصصی

           - پانل بیمه و بانک (سرمایه‌گذاری و تامین مالی پروژه‌ها)

           - پانل شرکت‌های تامین‌کننده کالا و تجهیزات صنعتی و ماشین‌آلات در پروژه‌ها

    3. سالن کارگاه‌های آموزشی

    4. سالن بیان تجربیات و توانمندی‌های شرکت‌ها

    محورهای مورد بحث:

    • توسعه منابع انسانی

    • اصلاح، تکمیل و اجرای قوانین مرتبط با نظام پیمانکاری

    • تامین تسهیلات مالی، اعتباری، بانکی و بیمه‌ای و چالش­های نظام بانکی کشور

    • توسعه بخش خصوصی در نظام پیمانکاری

    • مدیریت قراردادها و دعاوی نظام پیمانکاری

    • موردکاوی پروژه‌های بزرگ صنعتی و عمرانی کشور (بیان تجربیات)

     

    دومین کنفرانس ملی توسعه نظام پیمانکاری در ساختار صنعتی کشور

    دبیرخانه دائمی کنفرانس:
    تهران – خ فرصت شیرازی – ساختمان 102 – واحد 8 – مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف

    تلفن: 9-66594388 تلفکس: 66942379

    www.iciiran.com  - info@iciiran.com

    20 تیر 1385
  • سومین کنگره ملی مهندسی عمران - NCCE

    سومین کنگره ملی مهندسی عمران - NCCE

     

    سومین کنگره ملی مهندسی عمران -National Congress on Civil Engineering - NCCE

     

    سومین کنگره ملی مهندسی عمران، اردیبهشت ماه 86 در دانشگاه تبریز برگزار میشود. کنگره ملی مهندسی عمران (National Congress on Civil Engineering - NCCE) از معتبرترین کنفرانسهای مربوط به مهندسی عمران در کشور است. اولین کنگره ملی مهندسی عمران (NCCE01)، در سال 1383 در دانشگاه شریف با 358 مقاله تخصصی و دومین کنگره ملی مهندسی عمران (NCCE02) نیز در سال 1384 در دانشگاه علم و صنعت تهران و با 268 مقاله تخصصی برگزار شد.

    حال سومین دوره این کنگره عظیم تخصصی، 11 الی 13 اردیبهشت ماه 1386 در دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد. مقالات برگزیده در کلیه رشته های مهندسی عمران، به ویژه در زمینه های زیر پذیرفته می شود:

    • مطالعات آسیب پذیری و مقاوم سازی
    • مهندسی زلزله و تحلیل ریسک
    • مهندسی آب و هیدرولیک
    • مواد و مصالح مهندسی عمران
    • برنامه ریزی حمل و نقل
    • سازه های بتونی و فولادی
    • مهندسی ژئو تکنیک
    • مهندسی محیط زیست
    • سازه و مکانیک سازه
    • سازه های هیدرولیکی
    • مهندسی ترافیک
    • مدیریت منابع آب
    • روشهای عددی
    • مدیریت ساخت
    • ژئودزی
    • مهندسی راه

    مهلت نهایی ارسال خلاصه مقالات برای این کنگره، 15 شهریورماه اعلام شده و به منظور ثبت نام و ارسال مقالات میتوانید از طریق وبسایت این کنگره به آدرس: http://www.3ncce.com مراجعه نمایید.

    17 تیر 1385
  • دومین همایش محافظت ساختمانها در برابر آتش

    دومین همایش محافظت ساختمانها در برابر آتش

     

     

    دومین همایش محافظت ساختمانها در برابر آتش اول و دوم اسفند ماه 1385 در تهران برگزار میگردد.اولین همایش محافظت ساختمانها در برابر آتش در سال 1382 برگزار شد و اینک مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن قصد دارد در راستای اهداف و وظایف محوله و با توجه به نیاز رو به گسترش کشور اقدام به برگزاری دومین دوره همایش نماید. اهداف اصلی این همایش به شرح زیر می‌باشد:

    • آشنایی بیشتر دست‌اندرکاران صنعت ساختمان با اصول، ضوابط و فناوریهای نوین محافظت در برابر آتش

    • معرفی تواناییها و تجربیات تولیدکنندگان مصالح و سیستم‌های محافظت در برابر آتش

    • تبادل نظرات و تجربیات علمی و فنی بین متخصصین و دست‌اندرکاران

    • کمک به پیشرفت و توسعه علوم و فناوریهای محافظت در برابر آتش در کشور

    محورهای موضوعی همایش

    • نقد و بررسی ضوابط، مقررات و استانداردهای محافظت ساختمانها در برابر آتش

    • خواص مواد، مصالح و اجزای ساختمانی مختلف در برابر آتش

    • مواد، مصالح، پوششها و سیستم‌های محافظت‌کننده در برابر آتش

    • فن‌آوریهای نو در زمینه محافظت ساختمانها در برابر آتش

    مهلت ارسال مقالات 15 مهر ماه اعلام شده است و میتوانید مقالات خود را از طریق وبسایت این همایش ارسال نمایید.

    16 تیر 1385
  • اولین سمینار تخصصی مهندسی محیط زیست

    اولین سمینار تخصصی مهندسی محیط زیست

    اولین سمینار تخصصی مهندسی محیط زیست 24 و 25 بهمن ماه 1385 در تهران برگزار میگردد. محورهای کلی این کنفرانس عبارتند از:

    • آب

    • فاضلاب

    • هوا

    • خاک

    • پسماند

    30 مهرماه آخرین مهلت برای پذیرش چکیده مقالات و 15 آذرماه آخرین مهلت ارسال اصل مقالات پس از ارائه نتیجه داوری چکیده مقالات تعیین شده است. بخش مربوط به مقالات پوستری، تا 15 دیماه امکان دریافت مقالات را دارد.

    سایت مرجع مهندسی عمران، به عنوان یکی از حامیان اصلی این سمینار است و راه اندازی سیستم اتوماسیون کامل مقالات این سمینار در فضای اینترنت را بر عهده دارد. کلیه مراحل ثبت نام، ارائه چکیده مقالات، داوری مقالات، پذیرش اصل مقالات و ... به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای از طریق وبسایت کنفرانس انجام خواهد شد که طی 2 هفته آینده راه اندازی میگردد. اخبار تکمیلی به زودی منتشر میشود.

     
    4 تیر 1385
  • سیزدهمین کنفرانس دانشجویان عمران

    سیزدهمین کنفرانس دانشجویان عمران

    سیزدهمین کنفرانس دانشجویان عمران سراسر کشور تا تاریخ پنجم مرداد 85 مقالات متخصصان و دانشجویان عمران را در محورهای زیر میپذیرد.

    • سازه

    • خاک و پی

    • مهندسی زلزله

    • بهسازی لرزه ای

    • سازه های هیدرولیکی

    • مدیریت منابع آب

    • مهندسی محیط زیست

    • راهسازی

    • مطالعات آسیب پذیری و مقاوم سازی

    • برنامه ریزی حمل و نقل
      مصالح نوین ساختمانی

    • بهینه سازی

    • مدیریت پروژه و ساخت

    • معماری و شهرسازی

    • نقشه برداری

    • نرم افزارهای مهندسی عمران

    • مدیریت بحران

    علاقه مندان به ارائه مقاله در این کنفرانس میتوانند از طریق وب سایت کنفرانس به آدرس http://13th-cesc.com مقالات خود را ارسال نمایند. این کنفرانس ۲۱ الی ۲۴ اسفند ماه در دانشگاه باهنر کرمان برگزار می شود.

    سیویلیکا، حامی برگزاری است کنفرانس است.

    3 تیر 1385
  • سومین کنفرانس بین المللی مدیریت پروژه

    سومین کنفرانس بین المللی مدیریت پروژه

    فراخوان مقاله سومین کنفرانس بین المللی مدیریت پروژه

     

    سومین کنفرانس بین المللی مدیریت پروژه اول و دوم اسفند ماه 1385 در تهران برگزار خواهد شد. مهلت ارسال اصل مقالات برای این کنفرانس 15 مهرماه 1385 و اعلام پذیرش آن دهم دی ماه اعلام شده است.

     

    محورهای اصلی سومین کنفرانس بین المللی مدیریت پروژه عبارتند از:

    1. مدیریت استراتژیک پروژه

    2. تکنیک‌های مدیریت پروژه

    3. سازماندهی پروژه

    4. مدیریت دانش در پروژه
     

    جهت ارسال مقاله لطفا به سایت این کنفرانس مراجعه نمایید:

     http://www.iipmc.com/index_fa.htm

    محوهای کامل کنفرانس را در ادامه متن مشاهده نمایید.

    31 خرداد 1385
  • همایش ملی مدیریت شبکه های آبیاری و زهکشی

    همایش ملی مدیریت شبکه های آبیاری و زهکشی

    همانطور که قول داده بودیم، امروز مجموعه مقالات اولین همایش ملی مدیریت شبکه های آبیاری و زهکشی به جمع مجموعه مقالات سایت پیوست. این کنفرانس که به همت دانشگاه شهید چمران اهواز 12-14 اردیبهشت ماه 1385 برگزار شده است، شامل 258 مقاله در 2073 صفحه میباشد. لازم است از دبیرخانه محترم این کنفرانس که امکان ارائه این مقالات را در سایت فراهم نموده اند، تشکر و قدردانی نماییم. جهت مشاهده لیست کامل مقالات این کنفرانس: اولین همایش ملی مدیریت شبکه های آبیاری و زهکشی

    طی چند روز آینده مجموعه مقالات کنفرانس ژئوماتیک ۸۵ در بانک مقالات درج میگردد. این کنفرانس شامل ۹۴ مقاله به زبان فارسی و انگلیسی است.

    23 خرداد 1385
  • پنجمین همایش بهینه سازی مصرف سوخت

    پنجمین همایش بهینه سازی مصرف سوخت

     مجموعه مقالات "پنجمین همایش بهینه سازی مصرف سوخت در ساختمان" در سایت درج گردید. در این کنفرانس که اردیبهشت ماه سال جاری در تهران برگزار شد، 177 مقاله در 1575 صفحه ارائه گردیده است که به صورت کامل به بانک مقالات داخلی اضافه شد. این همایش از معتبرترین همایشهای برگزار شده در زمینه بهینه سازی مصرف سوخت است که هر ساله از سوی سازمان بهینه سازی مصرف سوخت برگزار می شود و جا دارد از حمایتهای این سازمان و همکاری صمیمانه دبیرخانه این همایش تشکر و قدردانی نماییم.

    طی هفته آتی 285 مقاله "اولین همایش ملی مدیریت شبکه های آبیاری و زهکشی (IDNC2006)" که 12-14 اردیبهشت ماه امسال در دانشگاه دکتر چمران اهواز برگزار شده به بانک مقالات افزوده میشود.

     

    18 خرداد 1385
  • سمینار بتن و فراورده های بتنی

    سمینار بتن و فراورده های بتنی

    اولین سمینار بتن و فراورده های بتنی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌گردد. این سمینار به همت انجمن علمی عمران دانشکده فنی دانشگاه و جمعی از اساتید در روز 4 خرداد ماه 1385 آغاز به کار خواهد کرد.

    برنامه های همایش شامل ارائه مقالات ، دعوت از اساتید برجسته ایران ، و معرفی فعالیت های بتنی دانشگاه صورت می‌گیرد.

    30 اردیبهشت 1385
  • سومین همایش عمران و معماری درکاشان

    سومین همایش عمران و معماری درکاشان

    انجمن علمی مهندسی عمران دانشگاه ازاد کاشان در تاریخ 1و2 خرداد ماه همایشی به عنوان عمران و معماری برگزار می کند. این همایش شامل کنفرانس تخصصی مسابقات دانشجویی و کارگا ههای اموزشی است. همچنین در کنار این همایش نمایشگاهی با عنوان "عمران و معماری" از تاریخ 30 اردیبهشت لغایت 3 خرداد ماه برگزار میشود. شماره تلفن تماس با دانشگاه آزاد کاشان جهت کسب اطلاعات بیشتر: ۹-۵۵۵۰۰۵۲ (۰۳۶۱)
    28 اردیبهشت 1385
  • همایش نوسازی بافتهای فرسوده شهری

    همایش نوسازی بافتهای فرسوده شهری

    شهرداری اهواز در نظر دارد همایش ملی نوسازی و ساماندهی بافتهای فرسوده شهری را با همکاری حوزه معاونت امور عمرانی استانداری خوزستان در نیمه اول آذرماه 1385برگزار نماید. لذا از کلیه اساتید دانشگاهها , متخصصان , دانشجویان و علاقه مندان دعوت به عمل می آید مقالات خود را با موضوعات ذیل تا تاریخ 31/6/85 به دبیرخانه همایش به نشانی اهواز- خیابان سپاه- روبروی انبار توشه راه آهن ساختمان مرکزی شهرداری اهواز یا صندوق پستی 948-61335ارسال نمایند.

    شماره تلفن دبیر خانه همایش: ۲۲۳۵۷۳۶ - ۰۶۱۱

     

    موضوعات همایش

    1- تاثیر متقابل حاشیه نشینی و بافتهای مساله دار بر توسعه شهری

    2- شیوه نوین در نوسازی بافت فرسوده در جهان و ایران

    3- عوامل ساختاری و تعیین کننده در رشد بافتهای فرسوده شهری

    4- بررسی ارتباط بین امنیت شهری و بافت مساله دار و چالش های پیش روی آنها

    27 اردیبهشت 1385
  • دومین سمینار ساخت و ساز در پایتخت

    دومین سمینار ساخت و ساز در پایتخت

    این پیغام از دبیر خانه دومین سمینار ساخت و ساز در پایتخت برای سایت ارسال شده است:
    دومین سمینار ساخت و ساز در پایتخت در تاریخ 1 الی 3 خرداد ماه 85 توسط انجمن علمی دانشجویان دانشکده عمران پردیس دانشکده های فنی و با همکاری و مشارکت دستگاههای مختلف اجرایی و دولتی در محل دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
    عمده مباحث سمینار حول و حوش مسائل و مشکلات کلان شهر تهران میباشد که امید است با حضور متخصصان امر و به دور از جهت گیریهای سیاسی گامی مؤثر در راستای بهبود کیفیت زندگی در این ابرشهر برداشته شود
    17 اردیبهشت 1385
  • اولین کنفرانس استانی مهندسی عمران در سمنان

    اولین کنفرانس استانی مهندسی عمران در سمنان

    طبق برنامه اولین کنفرانس مهندسی عمران در استان سمنان در تاریخ 8/3/1385 بر گزار خواهد شد. در کنار این کنفرانس نمایشگاهی از شرکت ها و ارگانهای مهندسی عمران برگزار خواهد شد. سایت رسمی کنفرانس چنین می باشد: http://www.1pcce.com
    13 اردیبهشت 1385
  • همایش منطقه ای زمین شناسی کاربردی

    همایش منطقه ای زمین شناسی کاربردی

    همایش منطقه ای زمین شناسی کاربردی و محیط زیست هفتم خرداد ماه امسال در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر برگزار میشود.

    محورهای این همایش عبارتند از:

    - مطالعات زمین شناسی کاربردی، ارزیابی زمین شناسی و فنی پروژه های شهری، منابع قرضه و مصالح معدنی

    - زمین لرزه، تحلیل آسیب پذیری لرزه ای، مقاوم سازی ابنیه، مطالعات ژئوتکنیک، زمین لغزش

    - آبهای سطحی و زیر زمینی، سیلاب، آبخیزداری، مدیریت منابع

    - ارزیابی زیست محیطی پروژه های معدنی و صنایع مرتبط، استخراج و بررسی پتانسیلهای معدنی و روشهای ژئوشیمیایی

    - ارزیابی آلودگیهای زیست محیطی: آب - خاک - هوا 

    - نقشه های زمین شناسی و زیست محیطی، ژئوماتیک، سنجش از دور، کاربرد GIS

    - اکتشافات ژئوفیزیکی، زمین شناسی نفت و اثرات زیست محیطی آن

    - تکتونیک، مورفوتکتونیک، نئوتکتونیک و فرآیندهای ژئومورفولوژی

    و ...

    اطلاعات تکمیلی را در ادامه خبر مطالعه نمایید.

    همایش منطقه ای زمین شناسی کاربردی و محیط زیست
    2 اردیبهشت 1385
  • چهل و ششمین کنفرانس

    چهل و ششمین کنفرانس

    مجموعه مقالات دومین همایش ملی ایمنی در بنادر که زمستان سال 84 برگزار گردیده بود در مجموعه مقالات کنفرانسهای سایت درج گردید. لازم به ذکر است این کنفرانس دارای 41 مقاله میباشد که برخی از مقالات به صورت خلاصه منتشر شده اند. به مقالاتی که فقط خلاصه آنها درج گردیده اعتبار صفر تخصیص داده شده تا به هنگام دریافت این مقالات از کاربران سایت اعتباری کسر نگردد.

    مشاهده مقالات این کنفرانس: دومین همایش ملی ایمنی در بنادر

    28 فروردین 1385
  • برگزاری نخستین همایش شهربرتر، طرح برتر

    برگزاری نخستین همایش شهربرتر، طرح برتر

    نخستین همایش شهربرتر، طرح برتر مرداد امسال در شهر همدان برگزار خواهد شد. هدف این همایش که از یازدهم لغایت دوازدهم مرداد امسال در شهر همدان و توسط سازمان عمران شهرداری این شهر برگزار می گردد، ارائه راهکارهای تئوری و عملی در راه رسیدن به شهر برتر، میباشد. آخرین مهلت جهت ارسال مقالات 31 خرداد ماه تعیین شده است.

    محورهای این همایش عبارتند از:

    - توریست در شهر

    - خلق و توسعه فضاهای شهری

    - عناصر هویتی فرهنگی در شهر

    - تعامل بافت قدیم در کنار بافت جدید

    - مبلمان شهری

    - طبیعت در معماری

    - شهر در شب

    - نمای پنجم

    و ...

    اطلاعات تکمیلی را در ادامه خبر مطالعه نمایید.

    شهربرتر - طرح برتر
    21 فروردین 1385
  • کنفرانسهای علمی یا زینتی؟

    کنفرانسهای علمی یا زینتی؟

    سخنی از سیویلیکا:

    از حدود شش ماه پیش که به صورت مداوم برگزاری کنفرانسهای تخصصی را پیگیری میکنیم، نکات و ایرادهای جالبی را در برگزاری کنفرانسها مشاهده کرده ایم که شاید جالب باشد به چند مورد از آنها توجه کنید:

    1. تاخیر در برگزاری: کنفرانسهای زیادی پس از اعلام زمان برگزاری بنا به هر دلیلی به تعویق میافتند. برای مثال:

    • "همایش بین المللی مقاوم سازی لرزه ای" که قرار بود آبان ماه سال ۸۴ برگزار شود به اردیبهشت ۸۵ منتقل گردید.

    • "اولین کنفرانس ملی مدیریت بحران در شهرهای دارای بافت تاریخی" که قرار بود اسفند امسال برگزار شود به خرداد (یا اردیبهشت ۸۵) منتقل گردید.

    • "اولین کنفرانس بین المللی روشهای تحقیق در علوم و فنون مهندسی" فقط با اعلام اینکه نیاز به هماهنگی بیشتری دارد از ۱۸ اسفند ۸۴ به اردیبهشت ۸۵ (که هنوز هم زمان دقیق آن اعلام نگردیده است) منتقل شد.

    2. لغو کنفرانسها: برخی کنفرانسها بدون دلیل و بدون ارائه کمترین توضیحی از سوی برگزار کنندگان  کلا لغو میشوند. برای مثال کنفرانسی در مورد مسائل حمل و نقل که قرار بود توسط شهرداری شهرتهران در آبان یا آذر امسال برگزار گردد، به صورت کامل لغو میشود. و یا وقتی همکاران سایت در مورد دومین کنفرانس سازه های فضاکار که طبق پوسترهای چاپ و ارسال شده قرار است در دانشگاه سهند برگزار گردد، به این دانشگاه مراجعه میکنند، کلا دانشگاه از وجود چنین کنفرانسی اظهار بی اطلاعی کرده و میگویند که کنفرانس لغو شده است!

     

    3. جایگاه علمی کنفرانسها: نکته مهمی که در بسیار از همایشها با آن روبرو میشویم، جایگاه علمی و توجه به مسائل علمی در کنفرانس میباشد. شاید فراموش میکنیم که فلسفه برگزاری یک کنفرانس ارتقاء سطح علم و دانش تخصصی میباشد. چرا که توجه به مسائل جنبی باعث می شود تا در بسیاری از کنفرانسها مقالات ارائه شده از کوچکترین جایگاهی برخوردار نباشند. برای مثال در کنفرانس بین المللی مدیریت جامع بحران در حوادث غیرمترقبه، با وجود حق ثبت نام بالایی که از افراد دریافت شده بود، اصولا هیچ مجموعه مقاله ای به شرکت کنندگان داده نشد. (توجه کنید که وقتی در یک کنفرانس فقط خلاصه مقالات ارائه شود از نظر حقوقی نویسنده حق دارد که همان مقاله را در یک کنفرانس دیگر عینا ارائه نماید، لذا امتیازی که به وی بخاطر درج خلاصه مقاله وی ارائه میگردد کمتر میباشد).

    همین امروز ششمین کنفرانس علوم و فنون دریایی در شهر تهران برگزار گردید. در این کنفرانس که حدود 281 مقاله ارائه گردیده است، بیش از دو سوم مقالات فقط به صورت چکیده به شرکت کنندگان ارائه گردید. اما نکته بسیار جالب و مهم این بود که در بالای یکی از مقالات عنوان یک کنفرانس دیگر درج شده بود که نشان میداد در یک کنفرانس دیگر که دبیرخانه این کنفرانس بدون توجه به این که این مقاله در یک کنفرانس دیگر ارائه شده است، به آن اجازه ارائه داده است. (متن PDF این مقاله را دریافت کنید و به بالای صفحه توجه نمایید). این نکته نشان میدهد که هیچ داوری خاصی بر روی این مقالات انجام نگرفته است.

     

    میخواهیم نظر شما همکاران و متخصصان را نیز بدانیم تا شاید راهکاری برای این مشکل پیدا کنیم. لذا خواهشمندیم به این صفحه رفته و از پایین صفحه ارسال نظر را انتخاب نمایید.

    15 اسفند 1384